ברק סרי: "אם התנאי הוא פרישה, דרעי מוכן לנהל משפט"

    המהדורה המרכזית 1 Comment on ברק סרי: "אם התנאי הוא פרישה, דרעי מוכן לנהל משפט"

    היועץ האסטרטגי ברק סרי בשיחה עם 'קול חי': "דרעי עובר עינוי דין והרבה יותר מזה. החקירה נפתחה לפני 6.5 שנים ברעש גדול וחודשיים שלושה לאחר מכן כל החשד המרכזי קרס והסתבר שאין כלום"

    צילום: Amit Shabi
    16:08
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בעקבות המלחמה: מאות משפחות לוחמים נוספו למעגל השכול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Amit Shabi

    היועץ האסטרטגי ברק סרי, ששימש משך שנים כיועצו של יו"ר ש"ס, השר לשעבר אריה דרעי שוחח עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית על עינוי הדין בעניינו של דרעי. "החקירה נפתחה במרץ 2016 לפני 6 וחצי שנים ברעש גדול עם חשדות חמורים לשוחד בנסיבות מחמירות, מרמה, גניבה וכו'. כבר חודשיים שלושה לאחר מכן, כל החשד המרכזי קרס והסתבר שאין כלום", אומר סרי.

    הוא התייחס להקלטות היועמ"ש התפרסמו לאחרונה: "היועץ אומר שמכל החשדות החמורים לא נשאר אפילו עכברון. לפני שנה וחצי התחילו פרסומים מכל מיני עיתונאים המקורבים ליועץ, לפיהם מנדלבליט אומר שאם הוא היה יודע איך זה יסתיים, הוא לא היה מאשר פתיחה בחקירה. באותם ימים התפרסם גם שהוא שוקל לסגור את התיק, בין היתר בגלל עינוי הדין שעבר דרעי".

    לדבריו "יש שלוש עילות שבשלהן אפשר לבטל כתב אישום ואחת מהן היא עינוי דין. כתב חדשות 12, גיא פלג סיפר לי היום שיש עוד קלטות שבהם היועץ עצמו מלין על הימשכות ההליכים".

    סרי תקף את עינוי הדין המתמשך: "אני יודע מה עבר דרעי. אימו המנוחה לקתה במחלה בחקירה הראשונה שלו והיא נרפאה מזה וחזרה לקו הבריאות, ולאחר מכן היא לקתה בזה שוב מיד לאחר פרוץ החשדות נגד דרעי ואחיו. שבוע אחרי שהיא נפטרה הוא קיבל זימון לחקירה. ממש אחרי השבעה", מספר סרי. "זה סיפור שאנשים לא מכירים. אנשים לא מבינים מה זה עינוי דין, מה זה לעבור חקירות, לילות ללא שינה ואיזה עומס נפשי זה".

    הוא הוסיף: "חלק מהרצון של הפרקליטות עכשיו להגיע לעסקת טיעון כרוכה בדרישה שדרעי יפרוש. יש לזה משמעויות גדולות. דרעי חושב שקלון בנסיבות האלה זה בלתי מתקבל על הדעת. יש דיונים בין דרעי לפרקליטות לקראת עסקה כי הם רוצים לגמור את זה עכשיו. זה בהחלט אופציה מבחינת דרעי ללכת לנהל משפט ולא לעסקה".

    סרי התייחס לארח מכן לסקרים ולמצב הפוליטי: "לפי הסקרים מפלגתו של סער כבר לא קיימת וגם לימינה כבר לא נראה עתיד באופק. כל סקר כזה מחזק את הממשלה. ודווקא בגלל זה אני לא רואה אפשרות נראית לעין שבה הממשלה הזו תתפרק. אם זה יקרה זה יהיה לקראת הרוטציה. עד אז אני לא רואה בטווח הנראה לעין התפרקות שלהם למעט מסיבות חיצוניות שאינן תלויות באף אחד".



    1 תגובות

    מיין תגובות